شرح کامل عملکرد دستگاه  واکس زن نیمه اتواماتیک و انواع آن

 

 

دستگاه واكس زن نيمه اتوماتيك دستگاهی است که روند مراحل واکس زنی کفش را سریعتر و راحتر کرده است.و يكى از مدل هاى دستگاه واكس زن برقى مى باشد.در گذشته انسانها برای واکس زدن کفش خود از فرچه های دستی و با کمک گرفتن از نیروی انسانی مراحل واکس زنی را انجام می دادند که امروزه با پیشرفت تکنولوژی، دستگاه های واکس زن در انواع و مدل هاى مختلف جهت رفاه حال كاربران و سرعت بخشيدن به امور روزانه بوجود آمده اندکه با استفاده از سیستم هایی همچون سکه ایی،پدالی، فشاری مکانیکی، برقی و سنسوری شروع به کار می کنند که كاركرد هر کدام از این دستگاه ها بصورت متفاوت و جداگانه می باشد.در این دستگاه معمولا عملیات واکس زنی بصورت سیستم پدالی یا فشاری انجام مى شود که با فشار دادن پا روی قسمت پدال یا شیر فشاری دستگاه شروع بکار کرده و مایع واکس را روی کفش می ریزد و با استفاده از فرچه ی واکس زنی پرداخت و پولیش نهایی واکس زدن انجام می گردد.

دستگاه هاى واکس زن برقی دارای انواع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک می‌باشد. این دستگاه‌ها دارای دو یا چند برس گردان، یک موتور و یک مخزن واکس هستند. اغلب اين دستگاه ها از طراحی به روز و مدرن و هماهنگ با دکوراسیون داخلى محيطى كه قرار است مورد استفاده قرار بگيرد برخوردار هستند و در برخی موارد مدل‌ها به صورت تخصصی؛ مثلاً دستگاه واکس زن اتوماتیک هتل، واکس زن برقی اداری و غيره، تولید می‌شوند. یکی از ویژگی‌های جالب این دستگاه‌ها این است که مواد اولیه واکسی که در مخزن این دستگاه ریخته می‌شوند،واكس مايع بوده كه بدون پارافین و رنگ بوده و به همین دلیل فرقی نمی‌کند کفش شما چه رنگی است، به درستی و در کمتر از یک دقیقه كفش خود را تمیز خواهد کرد. نکته دیگری که در این دستگاه وجود دارد، دستگیره بالای شاسی آن است که به کاربر اجازه می‌دهد از آن به عنوان تکیه‌گاه استفاده كرده و تعادل خود را موقع واکس زدن حفظ کند. يك تفاوت فاحش بين دستگاه واكس زن نيمه اتوماتيك با اتوماتيك اين است كه در مدل نیمه اتوماتیک کاربر برای استفاده از واکس داخل دستگاه می بایستی شیر پدالی تعبیه شده در کنار فرچه ها را به واسطه پا به سمت بالا فشار دهد تا چند قطره واکس بر روی کفش جاری شود ولی در مدل تمام اتوماتیک ارسال واکس توسط مدار الکترونیکی و پمپ های برقی صورت می پذیرد،كه با اين وجود در مدل نیمه اتوماتیک واکس بر روی کفش جاری می شود،که علاوه بر اینکه مقداری واکس از کناره های کفش لیز خورده و به زمین می ریزد و هدر می رود،باعث کثیفی اطراف دستگاه نیز می شود ولی در دستگاه تمام اتوماتیک واکس بر روی فرچه ها ارسال شده و پس از آغشته شدن فرچه ها به واکس بر روی کفش مالیده می شود که این کار از دور ریز شدن و هدر رفتن واکس در هر بار استفاده و کثیفی اطراف دستگاه جلوگیری می کند.

 

 

چگونه می توان بهترین جاروبرقی کارواشی را انتخاب کرد ؟

 

 قيمت جاروبرقی کارواشى كه در واقع همان جاروبرقی صنعتی مى باشد،به وسیله موتورهای قدرتمند در سايز ها و انواع مختلف بسته به نياز كاربران می تواند سرویس های طولانی را به کاربران ارائه دهد و وابسته به يك سرى عوامل متفاوت قیمت هر دستگاه متغییر مى باشد. امروزه بسیاری از کارواش های کوچک و بزرگ در سطح کشور خدمات بسیار گسترده ای در حوزه نظافت حرفه ای و مکانیزه خودروها ارائه می دهند. نظافت داخلی خودروها از جمله؛صفرشویی یا توشویی جزو مهم ترین خدمات هر کارواشی محسوب می شود. فرایند توشویی یا صفرشویی ماشین نیازمند استفاده از دستگاه ها و تجهیزات مکانیزه و حرفه ای نظیر کارواش نانو بخار و جاروی کارواش است. استفاده از یک جاروی کارواشی خوب می تواند روند نظافت را به شکل فوق العاده ای پیش ببرد و کیفیت و سرعت نظافت را تسریع بخشد. قیمت جاروبرقی کارواش به عوامل گوناگونی بستگی دارد. در داخل خودروهای موجود در کارواش جهت نظافت انواع آلودگی های گوناگون خشک و مرطوب وجود دارد. بهتر است قبل از انجام عملیات صفرشویی، کلیه آلودگی های خشک نظیر: گرد و خاک، باقی مانده غذاها، مواد جامد و بسیاری آلودگی های دیگر را از روی کلیه سطوح روی صندلی ها و لا به لای آنها و کف ماشین جمع آوری کنید تا درمراحل بعدی نظافت دچار مشکل نشوید.درصورتیکه دستگاه جاروبرقی فقط گرد وخاک و مواد جامد را جمع آوری کند در مقایسه با جارویی که هم مایعات و هم مواد جامد را جمع آوری می کند، بالطبع قیمت یکسانی نخواهند داشت.همچنین در برخی از انواع جاروبرقی های کارواش که در محیط های وسیع تر به کار گرفته می شوند و دارای چند موتورتعبیه شده در دستگاه جهت کارایی طولانی ترمی باشند، به گونه ای طراحی شده اند که شما می توانید از سیستم خودکار آنها جهت تعویض موتور استفاده کنید تا عمر موتور افزایش پیدا کند. پر واضح است با توجه به اینکه دستگاه چه امکانات اضافه و ویژه ای در اختیار شما قرار خواهد داد به همان اندازه نیز باید هزینه بیشتری بابت دستگاه مورد نظر پرداخت کرد. با توضیحات داده شده کاملا محرض می باشد که قیمت جاروبرقی کارواشی فقط به یک عامل یا مزیت دستگاه جاروبرقی وابسته نیست و بنا بر نیاز کاربرد و کارایی دستگاه متغییر می باشد.

 

 

 

 

 

کاربرد جاروبرقی مرکزی در ساختمان ها و صنایع چگونه است؟وتفاوت آن با جارو برقی های معمولی چیست؟

جاروبرقی مرکزی چیست؟ جاروی مرکزی یک سیستم مکنده استاندارد است که برای نظافت ساختمان ها و کارگاه های کوچک وادارات و سازمان ها و حتی کارواش ها استفاده می شود.سیستم این گونه جارو به گونه ای است که پس از نظافت مکان مورد نظر گرد و خاک و زباله های جمع آوری شده در محل مورد نظر را توسط لوله های خرطومی و در گاه های ورودی نصب شده بر روی دیوار از طریق لوله هایی که در داخل دیوار تعبیه شده است به مخزن دستگاه که در مکان هایی مانند،پارکینگ و موتور خانه و فضاهای مشابه نصب شده است منتقل کرده و جمع آوری می شود. تعداد و محل پریزهایی که به سیستم جاروبرقی متصل می شوند و با اتصال لوله خرطومی به این پریزها دستگاه به طور خودکار کار می کند با توجه به نیاز کاربر می تواند متغییر باشد. از ویژگی های این پریزها می توان به برخورداری از درپوش اشاره کرد.محل نصب این پریزها باید حداقل در ارتفاع ۵۰ متری از سطح زمین باشد و به علت حساس بودن این پریزها نباید در کنار شومینه نصب گردد.طول لوله های خرطومی بنا بر متراژ محیط مد نظر متفاوت بوده و در اندازه های ۴-۸-۱۲ متر متغییر می باشند.ست لوله خرطومی دارای سری های مختلف به منظور  کاربردهای گوناگون می باشد.از این سیستم می توان به طور همزمان برای چند آپارتمان و یا در چند اتاق استفاده کرد.خاموش و روشن کردن این دستگاه به سه روش صورت می گیرد:یکی از این روش ها به کار گیری دکمه روشن و خاموش تعبیه شده روی دسته خرطومی جارو برقی می باشد.روش دیگری که می توان از آن برای روشن و خاموش کردن دستگاه استفاده کرد ،اتصال و جدا کردن لوله خرطومی از پریز می باشد.روش سوم نیز به کارگیری ریموت کنترل می باشد.در این مبحث تا حدی که امکان داشت توضیحات مختصر و مفیدی جهت سوال اکثریت مردم که جاروبرقی مرکزی چیست؟ و در چه مکان هایی قابل استفاده می باشد شرح داده شد.به امید اینکه با مطالعه این مطالب جواب گوی اکثر سوالات شما عزیزان باشیم.

پاسخی بگذارید