ژل، بوتاکس و چربی چرا تزریق می‌شود؟

تزریق ژل در مواردی که هم می‌خواهید چین و چروک‌های خود را برطرف کنید و هم حجم ناحیه تزریق را افزایش دهید بهترین انتخاب است.

ژل‌های تزریقی، از مواد زیست سازگار مانند اسید هیالورونیک، پلی-L-لاکتیک اسید و هیدروکسی لاپاتیت کلسیم ساخته شده‌اند. هنگامی که این مواد به صورت تزریق می شوند به بافت صورت حجم می‌دهند، کانتورینگ را بهبود می‌بخشند و با تحریک کلاژن‌سازی، حتی عمیق‌ترین چین و چروک ها را پر می‌کنند و از بین می‌برند.

بسته به نوع ژلی که استفاده می‌شود، نتایج می‌تواند فوری یا تدریجی باشد. با این حال، تمام ژل‌های تزریقی نتایج موقتی دارند که معمولاً از چند ماه تا یک سال دوام می‌آورند.

عوارض جانبی ژل‌های تزریقی بسیار کم است، اما ممکن است در برخی از بیماران واکنش‌های آلرژیک یا نامطلوب ایجاد شود.

مزایای ژل‌های صورت عبارتند از:

  • کاهش چشمگیر چین و چروک و بهبود حجم، به ویژه در گونه‌ها و لب‌ها
  • نتایج فوری در اکثر موارد
  • هزینه کمتر نسبت به تزریق چربی

تزریق چربی، فرآیند برداشتن چربی از یک قسمت از بدن و تزریق مجدد آن به قسمت دیگر بیشتر در صورت امکان‌پذیر است. این روش با یک لیپوساکشن کوچک از ناحیه‌ای با چربی اضافی، به طور معمول باسن، ران، یا شکم شروع می‌شود. سپس چربی برداشت شده خالص شده و برای تزریق آماده می‌شود. به عنوان آخرین مرحله، چربی به منظور پر کردن چین و چروک و افزایش حجم ناحیه موردنظر تزریق می‌شود.

تزریق بوتاکس برای درمان چین و چروک‌های ناشی از فعالیت بیش از حد عضلات حرکتی صورت استفاده می‌شود. بوتاکس یک مشتق پروتئینی از سم بوتولینوم (یک عامل نوروتوکسین تولید شده توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم) است. از بوتاکس در دوزهای کم، برای شل کردن موقت عضلات بیش فعال صورت که چین و چروک‌های عمیق یا قابل توجهی ایجاد می‌کنند استفاده می‌شود. در بسیاری از بیماران، اثر آن می‌تواند از سه تا شش ماه ادامه یابد. تزریق‌ها نسبتاً بدون درد هستند و می‌توانند در طی یک ویزیت کوتاه در مطب انجام شوند. در عرض سه تا پنج روز، اکثر مردم متوجه ناپدید شدن یا کاهش خطوط اخم یا چین و چروکهای دردسرساز می‌شوند.

بوتاکس همچنین برای درمان بیماری هایپرهیدروزیس زیر بغل یا تعریق بیش از حد زیر بغل نیز استفاده می‌شود. بوتاکس باید هر شش تا نه ماه یکبار مجدد تزریق شود تا اثر مفید آن حفظ شود. بوتاکس همچنین برای درمان بلفارواسپاسم مزمن (انقباضات پلک) استفاده می‌شود. با شل کردن عضلات با بوتاکس، بیماران مبتلا به بلفارواسپاسم می‌توانند از آزار مزمن انقباض عضلانی رهایی یابند.

پاسخی بگذارید