همه چیز در مورد آکنه + نکاتی درباره برنزه کردن

چرا آکنه زمانی که نوجوان هستید ایجاد می شود؟ بلوغ سبب می شود بدنتان هورمون های بیشتری تولید کند، که باعث می شود بدنتان سبوم- نوعی چربی که از منافذ پوست بیرون می آید- بیشتری تولید کند. سبوم و سلول های مرده بیش از حد می توانندمنافذ پوست را مسدود و باعث تجمع باکتری ها شوند. باکتری ها در این محیط پیشرفت کرده و آکنه شروع می شود. آکنه می تواند انواع مختلفی مانند سرسفید، سرسیاه و جوش داشته باشد.

درمان آکنه

چگونه آکنه را درمان کنیم

آکنه ها را فشار ندهید! فشار دادن ممکن است باعث عفونت و خراش دائمی شود.در عوض به فروشگاهی بروید که بتوان در آن محصولات ضد #آکنه یافت. آن ها به صورت لوسیون، کرم، ژل و پد موجود هستند. صبور باشید، ممکن است ۸ هفته طول بکشد تا اثر کنند. و دستورها را به دقت دنبال کنید. استفاده بیش از حد و یا به دفعات زیاد ممکن است پوستتان را دچار حساسیت کند و لکه های بیشتری ایجاد نماید. اگر #آکنه شما بسیار بد است، از یک متخصص پوست کمک بگیرید.

مخفی کردن لکه ها

برای نامحسوس ساختن لکه ها، می توانید آن ها را با لوازم آرایش فاقد چربی بپوشانید. فونداسیون می تواند قسمت های بزرگ پر از آکنه را بپوشاند. کانسیلرقسمت های کوچک تری را می پوشاند. کانسیلر با تن سبز می توانند قرمزی را کم کنند.می توانید همزمان آکنه را مخفی و درمان کنید با کرم ها و کانسیلرهایی که حاوی اسید سالیسیلیک و بنزوئیل پراکسید هستند . استفاده از هر محصولی که پوستتان را آزار می دهد یا آکنه های بیشتری ایجاد می کند را متوقف کنید.

خطرهای برنزه کردن

ممکن است به برنزه شدن علاقمند باشید، اما برنزه بودن به معنای پوستی آسیب دیده است.وقتی رنگ پوستتان در آفتاب و محیط بیرون برنزه می شود به #پوست خود صدمه زده اید.چه حالا و چه دیرتر در معرض اشعه UV بودن خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد. همچنین ممکن است موجب داشتن #پوستی #چروک و زمخت و لکه دار شود.می توانید از یک کرم برنزه استفاده کنید که واقعا مانند برنزه شدن در معرض آفتاب است.استفاده مداوم از لوازم برنزه کننده خطر ابتلا به ملانوما(کشنده ترین سرطان پوست) را تا هشت برابر افزایش می دهد.

برنزه شدن ظاهری

برای برنزه شدنی بی ضررتر، از محصولات برنزه کننده و بدون نور آفتاب استفاده کنید. باعث رنگ گرفتن صورتتان می شود ودر انواع مختلفی مثل #لوسیون،اسپری و ماسک عرضه می شود. یا از یک رنگ پاش استفاده کنید که متخصص زیبایی آن را روی صورتتان اسپری کند. برای یک روش سریع از کرم برنزه کننده استفاده کنید. با یک ماسک برنزه باز هم نیاز دارید تا پوستتان را از نور آفتاب محافظت کنید. زیرا فقط کرم پودری است که ظاهربرنزه زیبایی ایجاد می کند.

مخفی کردن لکه ها

برای نامحسوس ساختن لکه ها، می توانید آن ها را با لوازم آرایش فاقد چربی بپوشانید. فونداسیون می تواند قسمت های بزرگ پر از آکنه را بپوشاند. کانسیلرقسمت های کوچک تری را می پوشاند. کانسیلر با تن سبز می توانند قرمزی را کم کنند.می توانید همزمان #آکنه را مخفی و درمان کنید با کرم ها و کانسیلرهایی که حاوی اسید سالیسیلیک و بنزوئیل پراکسید هستند . استفاده از هر محصولی که پوستتان را آزار می دهد یا #آکنه های بیشتری ایجاد می کند را متوقف کنید.

آکنه

انتخاب لوازم آرایش

اگر آرایش می کنید، محصولاتی را انتخاب کنید که مارک #”ضد جوش” یا “#ضد جوش های سرسیاه” را داشته باشند .احتمال کم تری دارد که این نوع لوازم #آکنه ایجاد کنند یا منافذ پوست را مسدود کنند. به دنبال لوازمی باشید که با استفاده از آب ساخته شده اند نه با چربی. حتما به تاریخ انقضا کالا توجه کنید .به طور کلی، لوازم آرایش چشم باید زودتر تعویض شوند. برای مثال ریمل نباید بیشتر از چهار ماه استفاده شود.

نکات بهداشتی آرایش

لوازم آرایشی خود را مشترک استفاده نکنید، و هنگامی که در فروشگاه قصد امتحان کردن لوازم را دارید از مواد جدید استفاده کنید. میکرب هایی که توسط افراد دیگر باقی مانده اند ممکن است شما را مریض کند. خط چشم را داخل پلک خود به کار نبرید زیرا ممکن است حساسیت ایجاد کند. و اگر عفونت چشمی داشته اید لوازم جدیدی بخرید تا دوباره به عفونت مبتلا نشوید. هرگز در اتوبوس یا ماشین آرایش نکنید. تکان یا منحرف شدن ممکن است باعث شود چشمتان را بخراشید و یا میکرب ها به چشمتان منتقل شوند.

موارد دیگری که پوستتان را آزار می دهد

برای سالم نگه داشتن پوستتان، تلاش کنید عادت های بدی که منجر به #آکنه، سرخی، یا خراش می شوند را ترک کنید. پوستتان را نفشارید- به خصوص #جوش هایتان را- در غیر این صورت دچار زخم های دائمی می شوید.اسپری و ژل مو را از صورتتان دور نگه دارید. آن ها می توانند #منافذ پوستتان را مسدود کنند. از هدبندها یا کلاه پشمی که باعث حساسیت پوست می شوند استفاده نکنید. سیگار نکشید. #صورتتان را #پیر می کند و باعث زردی و خشکی اش می شود. و سعی کنید استرس که یکی از عوامل بسیار مهم درنابودی زیبایی پوست است را از خود دور کنید .

ماسک های طبیعی

سعی کنید هر چند وقت یک بار از ماسک های مختلف استفاده کنید ، دقت کنید که آنهارا بر اساس نوع پوستتان انتخاب کنید . البته ماسک های آماده در بازار موجود هستند اما بهتر است از ماسک های دست ساز و طبیعی استفاده کنید .

پاسخی بگذارید