با پروتز سینه بیشتر آشنا شوید

پروتز سینه یک فرم مصنوعی سینه است که جایگزین تمام یا بخشی از سینه برداشته شده می‌شود. بیشتر پروتزها از ژل سیلیکونی نرم که در یک لایه نازک محصور شده ساخته شده‌اند. این پروتزها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شبیه شکل طبیعی سینه باشند.

زنانی که جراحی سرطان سینه کرده‌اند یا بطور طبیعی سینه‌هایشان از تقارن لازم برخوردار نیست و از نظر شکل و اندازه با یکدیگر متفاوت است و یا بدلیل کاهش وزن و شیردهی سینه‌هایشان حالت افتاده پیدا کرده می‌توانند از پروتز پستان استفاده کنند.

انواع پروتز سینه از لحاظ شکل ظاهری عبارتند از:

  • پروتز پستان گرد(round)
  • پروتز سینه آناتومیکال (قطره اشکی یا اشکی)

انواع پروتز سینه از لحاظ حجم عبارتند از:

  • پروتز با برجستگی کم (Low Profile)
  • پروتز با برجستگی متوسط (Moderate profile)
  • پروتز با برجستگی زیاد (High Profile)

پروتز سینه ثابت: در ساختار این پروتزها از تراکم سیلیکون بالایی استفاده شده است بنابراین از مقاومت بالایی برخوردارند ولی بدلیل انعطاف‌پذیری پایین نیاز به برش بیشتری در هنگام جراحی دارند.

پروتز اب نمکی یا سالین: پروتزهای آب نمکی یا سالین از محلول آب و نمک استریل پر شده‌اند بنابراین کاملا بی‌خطر هستند و در صورت آسیب و پارگی جذب بدن می‌شوند و نسبت به پروتزهای سیلیکونی نیز قیمت پایین‌تری دارند. تنها عیب این پروتزها امکان حرکت و جابجایی آنها در بدن است.

پروتز سیلیکونی: پروتزهای سیلیکونی از ژل سیلیکون پر شده‌اند که بسیار چسبناک‌تر از نمک هستند بنابراین انسجام و سفتی بیشتری دارد.

جراحی پروتز سینه

این جراحی اکثرا تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود ولی تحت شرایط خاصی ممکن است نیاز به بیهوشی عمومی نیز باشد.

برای وارد کردن ایمپلنت جراح ممکن است برشی را در هر کدام از سه نواحی: چین زیر سینه، اطراف نوک سینه و یا زیربغل انجام دهد.

پاسخی بگذارید