آموزش رفع لك و پاكسازی صورت

آموزش رفع لك و پاكسازی صورت

لک صورت از بیماری شایع پوستی است که از نظر سیستمی هیچ مشکلی برای فرد ایجاد نمیکند ولی از نظر حضور فرد در اجتماع مشکلاتی برای فرد مبتلا ایجاد میکند به طوریکه حتی میتواند موجب انزوای فرد و کاهش اعتماد به نفس شخص مبتلا بشود.

باید دید که لکهای صورت اصولاً چرا ایجاد می شوند.:

مهمترین علت ایجاد لک صورت در خانمها بارداری است.
این لک که به ماسک حاملگی یا ملاسما معروف است اغلب در خانمهای باردار ۴۰-۲۰ ساله ایجاد می شود.
لکهای حاملگی معمولاً در ناحیه پیشانی،گونه ها و لب بالا ایجاد می شود.
احتمال ایجاد این لکها در خانمهایی که پوست تیره تر دارند بیشتر است.
متخصصین معتقدند که علت ایجاد لک حاملگی تغییرات هورمونی در خانمهای باردار است. معمولاً لکهای بارداری پس از زایمان برطرف می شوند ولی تعداد زیادی به درمان نیاز پیدا می کنند.

دومین علت ایجاد لک صورت مصرف قرصهای ضدبارداری است.بدلیل اینکه بسیاری از خانمها از این روش برای جلوگیری از بارداری استفاده میکنند، لک ناشی از آن هم بسیار شایع است. خانم هائی که هنگام مصرف قرص ضدبارداری دچار لک صورت می شوند به احتمال زیاد موقع بارداری هم دچار لک صورت می شوند.
مشخصه این گونه لک ها این است که معمولاً در فصل تابستان تشدید می شوند وحتی پس از قطع قرص ضدبارداری هم می تواند به مدت طولانی باقی بماند، به همین دلیل توصیه می شودکه در کنار قطع قرص ضدبارداری، درمان ضدلک هم شروع شود.

سومین علت ایجاد لک صورت تماس زیاد با آفتاب است. در این موارد لکها معمولاً روی گونه ها و بینی ایجاد می شود. افرادی که در تماس زیاد با نور خورشید قرار دارند می توانند با استفاده از نقاب وکرم های ضد آفتاب از ایجاد لک صورت جلوگیری کنند. سایر علل ایجاد لک صورت شامل استفاده از صابون و مواد آرایشی معطر، عطرها و ادکلنها و مواد بعداز اصلاح معطر است.
حال که علل اصلی ایجاد لک مشخص شد باید ببینیم که برای پیشگیری و درمان ملاسما چه اقداماتی میتوان انجام داد.
بسیاری از افراد علاوه بر رعایت تمام نکات مانند استفاده ازكرم هاى ضد آفتاب ولك، لک صورت مقاوم به درمان دارند یا خواستار درمانِ سریعِ لکهای صورت یا بدن هستند.
در این موارد میتوان از روش هاي جديد براي رفع اين لك ها استفاده كرد.

تکنولوژیهای جدید نه تنها در از بین بردن سریع لک بسیار موثر است، بلکه هیچ عارضه ای به دنبال ندارد.
تنها عارضه اين روش ها، قرمزی صورت به مدت حدود یک ساعت بعد از انجام پاكسازي است. معمولا پاكسازي صورت و لک طی سه جلسه به فاصله یک ماه انجام میشود.
اثر درمانی اين روش هاي جدید در درمان لک صورت در ۹۰% موارد دایمی است.

1 پاسخ

  1. مطلب خوبی بود خدا کنه این لک های منم بره 🙁

پاسخی بگذارید