جوش زدن بعد از اصلاح در خانم ها

بهتر است قبل از اصلاح پوست صورت با محلولهاي استريل کننده از قبيل الکل هفتاد درجه تميز شود و اگر هنوز التهاب ايجاد ميشود از کرمهاي ضد التهاب از قبيل هيدروکورتيزون مصرف شود

اپی‌لیدی هم می‌تواند عامل جوش باشد. در آنهایی که پوستشان چرب است یا قبلا جوش داشته‌اند یا روی پاهایشان موهای خشن دارند، ممکن است اپیلاسیون موجب عفونت شود؛
چون ریشه‌ موهایشان ضخیم است. به این عفونت اصطلاحا فولیکولیت می‌گویند. توصیه‌ای که می‌تواند خیلی کمک‌کننده باشد، این است که قبل از اپیلاسیون، پاها را خوب با صابون بشویید و از مواد ضدعفونی‌کننده یا الکل استفاده کنید. اگر بعد از اپیلاسیون هم این کار را دوباره انجام دهید، تا حد زیادی می‌توانید از بروز این جوش‌ها جلوگیری کنید.

غیر از مواردی که فرد دارای پوست حساس هست و به هر صورت جوش میزند با رعائت موارد زیر مانع جوش زدن صورت خود بشوید.

جوش زدن بعد از اصلاح در خانم ها

قبل از بند انداختن و یا هر نوع روش اپیلاسیون پوست خود را با ضد عفونی کننده ها تمیز کنید. بعد از انجام اپیلاسیون و یا بند از موادی مانند tea tree and alovera استفاده کنید. این مواد پوست را خنک میکند. و قرمزی پوست را کم میکند.

به محلی که اپیلاسیون شده دست نزنید و از کرمهای آرایشی و یا هر نوع مواد دیگر که دارای عطر میباشد برای ٢۴ ساعت استفاده نکنید. برای اینکه منافذ پوست باز هستند وسریع میکروب جذب میکنند ویا منافذ با مواد آرایشی گرفته میشوند

بعد از ۴٨ ساعت از مواد پیلینگ پوست استفاده کنید تا یک لایه از پوستهای مرده را از پوست بردارد و این همان سطحی است که در مقابل رویش مو مقاومت میکند و تبدیل به جوش میشوند. این کار را هر دفعه که حمام میکنید انجام دهید. خوشبختانه این بار جوش نمیزنید. در اخر نخ بند شما باید تمیز باشد.اگر با رعائت همه موارد باز جوش زدید بهتر است که به لیزر کردن موی خود فکر کنید.

ماسک بعد از اصلاح

خانم‌های زیادی هستند که بعد از اصلاح پوست‌شان شدیدا ملتهب می‌شود. اگر بعد از اصلاح به نوعی پوست را خنک کنید هم التهاب زودتر می‌خوابد هم احتمال جوش زدن کمتر می‌شود. همچنین این ماسک براي پوست‌هاي جوش‌دار بسیار مناسب است.

مواد لازم

  • هندوانه يك چهارم فنجان (سفيده داخلي پوست)
  • خيار: يك تكه
  • سيب‌زميني خام
  • (با پوست):‌ يك تكه جوانه ماش: يك قاشق غذاخوري
  • ماست شيرين و تازه: يك قاشق غذاخوري

روش تهيه: همه مواد را با هم در مخلوط كن بريزيد و مدت ۲۰ دقيقه اين مخلوط را روي پوست بگذاريد و بعد با آب خنك آب‌كشي كنيد. افرادي كه پوست خشك دارند مي‌توانند به جاي ماست، از يك قاشق خامه استفاده كنند و بعد از شستن ماسك (براي مرطوب كردن پوست) حتما روغن بادام شيرين به صورت بمالند. همچنین دقت كنيد كه اين ماسك را بلافاصله بعد از درست كردن به صورت بماليد. براي صرفه‌جويي بهتر است كه از قسمت سفيده هندوانه استفاده كنيد. البته استفاده از قسمت قرمز هندوانه هم مانعي ندارد.

پاسخی بگذارید