نکات مهم در مصرف و نوشیدن دمنوش ها

تمامی دمنوش ها را به حالت ولرم و جرعه جرعه بنوشید.

تنها به میزان ۲-۳ فنجان در شبانه روز مصرف کنید.

 هرگز دمنوش ها را با قند یا شکر شیرین نکنید. عسل و شیره توت بهترین شیرین کننده می باشند، بنابراین قند و شکر صنعتی را مورد استفاده قرار ندهید.

 از خرید گیاهان دارویی از فروشگاه هایی که گیاهان خود را درون ظروف شیشه ای شفاف که در معرض تابش نور به گیاه می باشند، خودداری کنید.

گیاهان دارویی ارگانیک بهترین گزینه برای تهیه دمنوش های گیاهی می باشند.

گیاهان و ترکیبات آماده را در طروف در بسته، خشک، به دور از نور مستقیم خورشید و در جای خشک نگهداری کنید. با این روش می توان گیاه را تا یک سال نگهداری نمود.

نکات مهم در مصرف و نوشیدن دمنوش ها

احتمال آلودگی گیاهانی که بدون دقت جمع آوری و نگهداری شده باشند زیاد است. از این رو دقت کنید که گیاهانی که تهیه کرده اید آلوده به فضله موش، کپک زدگی، تخم گذاری و هجوم حشرات آلوده به سموم شیمیایی و … نباشند.

دمنوش ها را با لیوان یا استکان شیشه ای بنوشید تا از غلظت کم و رنگ آن مطمئن شوید.

نوشیدن چای سیاه و غلیظ موجب لکه دار شدن دندانها، پدیدار شدن لکه های قهوه ای در پشت دست ها، اختلال در تنظیم متابولیسم آنزیم های کبدی، ترشی و نفخ معده و کاهش مایعات سلولها و بافت ها می شود.

 خانم های باردار مجاز به استفاده از ترکیبات چای مخلوط ویژه یبوست و یا مدر نمی باشند. برخی از دمنوش ها نیز برای خانم های باردار مضر میباشد.

دمنوش های گیاهی درمانی را یک بار صبح ناشتا ( یک ربع قبل از صبحانه) برای جذب راحت تر و بهتر مواد مؤثره، نوبت دوم را حدود ساعت ۵ بعد از ظهر و نوبت سوم را شب، یک ساعت پیش از خواب میل نمایید.

دمنوش های ملین را شب ها یک ساعت پیش از خواب مصرف کنید، چرا که اثرات آنتراکنین ( ماده مؤثره لینت بخش)، پس از ۸ تا ۱۰ ساعت آشکار می شود.

دمنوش های تهیه شده از برگ ها، گل ها و یا قسمت های ظریف گیاه را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه در آب جوش دم کنید اما هرگز نجوشانید. با این روش مواد مفید موجود در گیاه از بین نمی روند.

پاسخی بگذارید