تولید جعبه پلاستیکی صادراتی

صادرات یکی از مهم ترین ستون های اقتصاد هر کشوری است و این یک واقعیت است که تمامی اجناس صادراتی نیاز به جعبه صادراتی نیز دارند. منظور از جعبه صادراتی در اینجا جعبه ای با کیفیت و شکیل است که حداقل از نظر ظاهری با جعبه های سایر محصولات بین المللی همخوانی داشته باشد. در بحث صادرات، جعبه و بسته بندی از اهمیت فراوانی برخوردار است چرا که ظاهر یک محصول مستقیما روی فروش آن تاثیر می گذارد. تولید جعبه صادراتی یکی از مجموعه فعالیت هایی است که تنها توسط تعداد محدودی از تولید کنندگان در ایران امکان پذیر است. جعبه پلاستیکی صادراتی تنها یک اسم نیست و باید برای رساندن یک جعبه به سطح بسته بندی های جهانی، اصول مدیریتی، کیفیتی و فنی خاصی را رعایت کرد.

تولید جعبه صادراتی باید با رعایت بالاترین اصول مدیریت کیفیت در تولید جعبه باشد. به هر جعبه ای نمی توان گفت جعبه صادراتی و حتی به حکم صادر شدن یک محصول جعبه آن لزوما خواص یک جعبه صادراتی را پیدا نمی کند. طبیعتا رعایت استانداردهای تولید و مدیریت کیفیت برای جعبه های محصولات لوکس و خاص مانند جعبه عطر و ادکلن بیشتر از تولید جعبه موز مطرح است. برای ساخت جعبه صادراتی باید پرسنل آموزش دیده و متعهد را به کار گرفت تا رعایت استانداردهای تولیدی و کیفیتی جعبه یک محصول صادراتی در تمامی مراحل تولید توسط تمامی کارکنان به کار بسته شوند. ورود به صادرات نیاز به رعایت استانداردهای خاصی دارد تا بتوان سلیقه مشتریان سایر کشورها را نیز لحاظ کرد.

 

سبد میوه باید با ماشین آلات خاصی تولید شود. یک جعبه با کیفیت بین المللی باید دقیقا از همان ماشین آلات و فرآیندهای تولیدی استفاده کند که سایر تولید کنندگان در جهان استفاده می کنند. سختی رعایت این موضوع اینجاست که به دلیل محدودیت های اعمال شده به واسطه تحریم در ایران، این کار به راحتی ممکن نیست و بخصوص بعد از بالا رفتن بی رویه قیمت ارز، واردات ماشین آلات تقریبا به یک ماموریت غیر ممکن تبدیل شده است.

همچنین برای داشتن یک سبد پلاستیکی صادراتی نیاز به استفاده از متریال و مواد اولیه با کیفیت داریم. ساخت جعبه صادراتی با مواد معمولی باعث تولید یک جعبه معمولی می شود نه یک جعبه صادراتی. از همین رو، استفاده از بهترین مواد اولیه مانند مقوا، روکش و گالینگور، چسب و غیره از ملزومات تولید یک جعبه با کیفیت است. مثلا یک جعبه عطر که به عنوان یک جعبه صادراتی قرار است مورد استفاده قرار گیرد، باید ظاهری شکیل و با کیفیت داشته باشد، در غیر این صورت باعث ارائه یک تصویر بد از محصول داخل جعبه می شود که طبعا تاثیر منفی روی فروش آن محصول خواهد گذاشت. همچنین برای تولید جعبه با کیفیت صادراتی، باید از نیروهای متعهد و آموزش دیده هم استفاده کرد که از این نظر تی سبز یکی از متخصص ترین گروه های تولیدی است.

پاسخی بگذارید