هر آنچه که باید در مورد هیپرپیگمانتاسیون بدانید

هیپرپیگمانتاسیون به لکه‌های تیره نیز معروف است که همه‌ی ما اثر آن را دیده‌ایم و ممکن است خودمان با آن درگیر باشیم. در اینجا تمام چیزهایی که باید در مورد جلوگیری از آن لکه‌های مزاحم بدانید را بیان می‌کنیم، به علاوه آنکه چگونه می‌توانید لکه های تیره ای که در حال حاضر دارید را برطرف کنید:

علت

هنگامیکه ما پوست‌مان را در معرض اشعه‌های UV (از نور خورشید یا تخت برنزه کننده) قرار می‌دهیم، بدن ما با تولید یک رنگدانه به نام ملانین از خودش محافظت می‌کند. گابریلا سانتا بلک برن، مدیر اجرایی زیبایی شناسی و تربیت معلم در دانشگاه فرهنگ زیبایی Tricociمی‌گوید: هنگامیکه پوستمان را بیش از حد در معرض این اشعه ها قرار می‌دهیم، به سلول‌های پوست‌مان صدمه می‌زنیم که منجر به تولید بیش از حد رنگدانه یا لکه‌های تیره می‌شود.

تغییرات هورمونی چشمگیر نیز می‌تواند منجر به هیپرپیگمانتاسیون شود، این مسأله در طول دوران بارداری زیاد اتفاق می‌افتد. اما فقط این نیست، سانتا بلک برن می‌گوید: داروهای بسیاری وجود دارند که می‌توانند منجر به هیپرپیگمانتاسیون شوند. آنتی بیوتیک‌ها قطعا باعث می‌شوند که #پوست‌تان نسبت به نور حساس شود. در نتیجه پوست‌تان حتی با قرارگیری بسیار کم در معرض اشعه های UV، به آسانی دچار لکه‌های تیره می‌شود.

درمان

کلید درمان اختلالات رنگدانه، در وهله‌ی اول جلوگیری از آن‌ها است. #آنتی اکسیدان‌ها، #ضدآفتاب و تحریک پوست از آسیب خورشید جلوگیری خواهد کرد. دکتر آرون کازینز،عضو هیئت علمی سلامت پوست ZO و جراح پلاستیک ساکن نیوپورت بیچ می‌گوید: هر چه پوست تیره تر باشد (بومیان آمریکا،هندی ها،سبزه ها)، بیشتراحتمال دارد که به خوبی برنزه شود اما اغلب هنگامیکه آسیب ببیند، از راههای پیش بینی نشده‌ای دچار تجمع رنگدانه می‌شود. اگر پوست تیره‌ای دارید، مطمئن شوید که پزشک‌تان، نوع پوستتان را می‌داند.

هیپرپیگمانتاسیون

دکتر کازینز می‌گوید: هنگامیکه من بیمارانی با پوست تیره دارم و می‌خواهم یک روش درمانی روی آن‌ها انجام دهم (لایه برداری یا لیزر)، قبل، در حین و بعد از روش مورد نظر، تجمع رنگدانه‌های آنها را درمان می‌کنم. زنان بارداری که دچار ملاسما هستند گاهی اوقات متوجه می‌شوند که پوست آن‌ها بعد از تمام شدن دوره‌ی بارداری، رنگ یکنواخت تری پیدا می‌کند. برای افرادی که با انواع دیگر هیپرپیگمانتاسیون درگیرند، بهترین نتایج را زمانی خواهید دید که کل رژیم‌تان را در راستای متعادل کردن رنگ پوست‌تان تنظیم کنید.

متخصص پوست یا متخصص زیبایی شما می‌تواند لایه برداری شیمیایی با گلیکولیک (متخصص زیبایی) و یا اسید تری کلرو استیک را نیز امتحان کند. با این‌حال، با دقت جلو بروید: دکتر کریگ کرافرت، متخصص پوست و رئیس Amarte می‌گوید که این درمان‌ها اغلب می‌توانند باعث “هیپرپیگمانتاسیون پس از التهاب ” شوند که در آن، التهاب باعث می‌شود رنگدانه‌ی بیشتری در لایه‌ی عمیق‌تر پوست یعنی درم، پخش شود.

به لطف تکنولوژی، روش درمانی Fotofacial RF برای کمک به مبارزه با این لکه‌ها که به سختی درمان می‌شوند، ابداع شد. ماریا ریانا از اسپای درمانی چای سفید در نیویوک می‌گوید: روش Fotofacial RF، یک روش غیر تهاجمی برای جوانسازی پوست است که تکنولوژی انقلابی elos را از کمپانی Syneron عرضه می‌کند. درمان‌های #جوانسازی پوست با Fotofacial RF، نور پالسی رنگدانه یاب را با قدرت فرکانس‌های رادیویی خاص ترکیب می‌کند و یک درمان قدرتمند به وجود می‌آورد که هیپرپیگمانتاسیون (لکه‌های قهوه ای) و تغییر رنگ و همچنین لکه‌های خورشید، قرمزی و روزاسه را اصلاح می‌کند.

این مهم است که به یاد داشته باشید که باید به طور کامل رژیم پوست‌تان را بعد از درمان ادامه دهید. روند تغذیه و درمان زمان‌بر است. صبور باشید تا پاداشش را بگیرید.

 

پاسخی بگذارید