ضرورت پاکسازی مستمر بدن از فضولات به هنگام سلامتی و یا بیماری

ا= پرخوری ها

در مصرف مواد غذایی که باعث بسته شدن عروق و ایجاد سکته ها میشود ، ضرورت کم خوری و دو وعده غذا خوری .

امام جعفر صادق علیه السلام خطاب به فردى که از سوء هضم و درد معده شکایت داشت فرمودند: فقط اول روز و اول شب به تغذیه بپرداز و میان صبحانه و شام چیزى نخور ( هله هوله خوری رایج امروزی ها ) که مایه‏ى فساد بدن است. بنابراین بر خلاف عادت امروز که ناهار تبدیل به اصلی ترین وعده غذایی مردم شده است، در تغذیه اسلامی غذا خوردن در اواسط روز جایگاهی نداشته برای سلامتی مضر می باشد و باید به دو وعده غذا در شبانه روز اکتفا کرد.

۲= گرسنه برخاستن از سفره:

حضرت على‏علیه السلام خطاب به فرزندش امام حسن مجتبى‏علیه السلام فرموده : اى پسرم آیا به چهار ویژگى که تو را از طب بى‏نیاز مى‏کند آگاهت سازم؟ بر سر سفره‏ى غذا ننشین مگر در حالى که گرسنه باشى و از طعام برنخیز مگر این که گرسنه باشى و غذا را خوب بجو و وقت خواب به دستشویى برو. پس اگر این کارها را انجام دهى از طب بى‏نیاز مى‏شوى.

امام رضا علیه السلام فرموده اند: دست از طعام بردار درحالیکه هنوز به آن میل و اراده داری که برای معده و بدن تو بهتر است و باعث زیادی عقل و سبکی جسم تو می شود»

NCFC-Food-Image

امام رضا ع در رساله ذهبیه ، بدن را به زمین زراعی تشبیه و فرموده اند همانطور که به زمین زراعی نباید زیاد از حد آب رساند چرا که باعث خرابی دانه و محصول می شود، در مورد بدن نیز تدبیر در تغذیه ضروری است. ( از همین جا می توان نتیجه گرفت که آب درمانی مرسوم که به بیمار توصیه می شود در روز ۸ تا ۱۲ لیوان آب بخورد مورد تایید طب اسلامی نبوده و مضر می باشد).

۳= بیماری و ضعف در اعضای طبیعی دفع :

در مواردی مثل یبوست گوارشی، بیماریهای کبدی و کلیوی، قطع نابهنگام عادت ماهیانه در بانوان (آمنوره) و یا در افرادی که تحرک و ورزش ندارند، روند دفع سموم و مواد زائد از بدن مختل می شود و در اثر تجمع این مواد در بدن بیمایهای متعددی ایجاد می شود. در واقع در حالت اول ورود مواد به بدن بیش از حد است و در این حالت خروج مواد کاهش می یابد.

۴= خوردن اغذیه بد و مسموم :

بعضی از افراد پرخوری نمی کنند ولی مواد غذایی بدون کیفیتی را مصرف می کنند. مصرف گوشت گاو که در روایات طبی و نیز منابع طب سنتی شدیدا مورد نهی قرار گرفته است، انواع ساندویچ و پیتزا، مواد غذایی حاوی رنگها و نگهدارنده های شیمیایی، مرغهای پرورش یافته با آنتی بیوتیک و داروهای هورمونی، میوه های گلخانه ای با کودهای کشاورزی و … همگی از این مقوله اند و باعث شده اند تا بدنهای ما امروز بیش از پیش مسموم و دچار گرفتگی شوند .

پاسخی بگذارید