دلایل افتادگی پوست و درمان آن

با وجود پوست شل وآویزان ، نمی توان چهره ای شاداب و زیبا انتظار داشت. شل شدن پوست باعث خسته تر و بالاتر نشان دادن فرد می شود.
بسیاری از افراد تصورشان بر این است که افتادگی پوست یک روند طبیعی افزایش سن است و هیچ راه حلی ندارد. درحالی که متخصصان پوست ومو بر این باورند که عوامل مختلفی علاوه بر افزایش سن در بروز افتادگی پوست موثر است و که با کنترل آن ها می توان شل شدن پوست را به تعویق انداخت.

چرا پوست شل شده و آویزان می شود؟

هرچه سن بالاتر می رود پوست شادابی و استحکام خود را از دست می دهد. به همین دلیل است که #پوست #صورت، #گردن ، #بازو ها و دست های پدربزرگ کادر بزرگ ها را افتاده و آویزان می بینیم و به این تنیجه می رسیم که افزایش سن یکی از مهم ترین عوامل افتادگی پوست است.

متخصصان پوست و مو با تائید تاثیر افزایش سن بر افتادگی پوست، عوامل دیگری که در این زمینه نقش دارند را چنین توضیح می دهند: قرار گرفتن در معرض اشعه های مضرر آفتاب برای مدت طولانی از جمله عوامل مهم افتادگی پوست است. همچنین استعمال سیگار و دخانیات نیز در زمینه نقش دارند بطوری که پوست افراد سیگاری نسبت به هم سن وسالانشان افتاده تر است.

عوامل ژنتیکی و تغذیه نیز بر افتادگی پوست تاثیر دارد. به همین دلیل است که برخی افراد در سنین پایین تر دچار این مشکل می شوند و برخی تا سنین بالا افتادگی پوست نخواهند داشت.

اقدام به کاهش وزن های سنگین، استفاده از رژیم های سنگین و غیر علمی که وزن را بطور ناگهانی و غیر متعادل کاهش می دهد نیز از علل بروز این مشکل است.

پیری پوست - افتادگی پوست

بانوان تصورشان بر این است که بارداری عاملی که باعث افتادگی پوست می شود، اما متخصصان بر این باورند که افتادگی پوست پس از بارداری در قسمت های مختلف بدن غیر از شکم برگشت پذیر است، اما در مورد شکم ممکن است این افتادگی برگشت پذیر نباشد.
همچنین عوامل محیطی ، کار کردن در شرایط محیط های خاص نیز می تواند بر شل شدن و افتادگی پوست نقش موثری داشته باشد.

برنامه تغذیه خود را تغییر دهید

برای داشتن پوستی سالم و شاداب باید به نوع مواد غذایی مصرفی خود توجه ویژه داشته باشید. تغذیه ی صحیح در پیشگیری از افتادگی پوست و به تعویق انداختن شل شدن پوست بسیار موثر است.
برای داشتن پوستی شاداب توصیه می شود از مواد غذایی حاوی پروتئین استفاده کنید. همچنین سبزیجات و انواع میوه ها را در برنامه ی غذایی خود بگنجانید.
اگر سیگار می کشید از همین امروز همت به ترک آن کنید، زیرا ترک سیگار تاثیر زیادی بر شادابی و پیشگیری از افتادگی پوست دارد.

درمان افتادگی پوست چیست؟

با استفاده از دارو ها وکرم های ضد افتادگی پوست و جوان سازی پوست می توان تا حدی افتادگی پوست را بهبود بخشید. از دیرباز تا کنون روش های گوناگونی مانند لیزر، کشیدن پوست و لایه برداری سطحی و عمقی برای رفع افتادگی پوست استفاده می شده است، اما اکنون افراد به دنبال جراحی های وسیع وگسترده برای رفع این مشکل نیستند و راه های ساده تر را می پسندند.
قبل از اقدام به درمان بهتر است توسط متخصص پوست معاینه شوید تا با توجه به نوع پوست و میزان افتادگی، روش درمانی مناسب را به شما پیشنهاد دهد.

پاسخی بگذارید