مشاوره افسردگی، مشاوره ازدواج، کلینیک انتخاب

همانطور که اگر به بیماری جسمی مبتلا شویم، سریعا برای درمان به پزشک متخصص مراجعه می کنیم و حتی هزینه های بالایی نیز پرداخت می کنیم، برای برطرف کردن مشکلات فردی و خانوادگی نیز نیازمند کمک یک متخصص در حوزه مربوطه هستیم.

مراجعه به روانشناس یا مشاور متخصص، از جمله کارهایی است  که باید در طول ماه یا هفته انجام شود تا از بروز مشکلاتی مثل اضطراب، افسردگی، سردرگمی و … جلوگیری شود. اکثر انسان ها نیازمند مشاوره هستند تا از نگرانی های خود کم کرده و از یک فرد متخصص در مورد مشکلاتشان کمک بگیرند اما این تصور قدیمی که تنها کسانی که مشکلات روانی دارند یه این مراکز مراجعه می کنند، مراجعه را برای اکثریت سخت می کند.

 

چگونه می توان یک زوج درمانگر قابل اعتماد پیدا کرد

 

ویژگی های یک مرکز مشاوره خوب

 

با توجه به بیشتر شدن مراجعه به کلینیک های روانشناسی، انتخاب یک درمانگر خوب و با تجربه ممکن است کار بسیار سختی باشد و اگر به درستی انجام نگیرد، نه تنها مشکلات شما را حل نخواهد کرد، بلکه نتیجه معکوس داده و در بعضی مواقع ممکن است مشکل شما پیچیده تر و حادتر از قبل شود.

یک مرکز مشاوره و روانشناسی معتبر و خوب، متشکل از کادری مجرب و دارای تحصیلات عالیه می باشد که در زمینه مرتبط با مشکل شما کند.

انتخاب کلینیک از ابتدای شروع درمان تا پایان دوران بهبودی کامل شما رو پشتیبانی میکند و در کنار شماست. مشاوره و درمان در حوزه های روانشناسی بالینی، مشاوره خانواده و زوجی، مشاوره قبل از ازدواج، مهارت های زندگی و اختلالات شخصیتی از جمله خدماتی هستند که کلینیک انتخاب به شما ارائه می دهد.

 

مشاوره افسردگی

 

احساسات منفی، مثل غم، تنهایی و ترس واکنش های عادی به عوامل استرس زای زندگی هستند. اکثر مردم گاهی احساس ضعف و ناراحتی می کنند، وقتی شدت و تعداد استرس های زندگی زیاد شد و مدت ماندگاری احساسات منفی در ما ادامه پیدا کرد، زمینه برای ابتلا به بیماری های خلقی مثل اضطراب و افسردگی فراهم می شود.

با این حال ، در مورد افرادی که افسردگی برای آن ها به عنوان یک اختلال روانپزشکی تشخیص داده شده است، تظاهرات خلقی بسیار شدیدتر است و تداوم بیشتری دارند.

استرس یا شادی در درون شماست ، نه در دنیای خارج. وقتی این را درک کردید و یاد گرفتید که ذهن خود را کنترل کنید، از شدت استرس در وجودتان کاسته می شود.

افسردگی با علائمی مثل خلق پایین، و لذت نبرد از انجام هایی است که قبلا به انها علاقه داشتید. افسرادی که دچار بحران افسردگی می شوند، میل و علاقه شان را نسبت به شرکت در اجتماعات مختلف از دست می دهند.

این اختلال ممکن است در زنان، مردان، افراد مسن و حتی کودکان و نوجوانان بروز پیدا کند.

بر طبق تحقیقات، برخی از تفاوت ها در نحوه ی بروز افسردگی، با تفاوت در جنسیت و سن در ارتباط است. افسردگی در زنان بیشتر از مردان رخ می دهد.

قبول کردن ابتلا به افسردگی در مردان از زنان در اغلب موارد دشوارتر است. به همین خاطر، برای درمان و مراجعه به روانشناس اقدام موثری انجام نمی دهند.

نوجوانان افسرده تحریک پذیر تر و خشمگین تر از مواقع عادی هستند و در مدرسه دچار مشکل می شوند. آنها همچنین اغلب دچار اضطراب ، اختلالات خوردن یا سوء مصرف مواد هستند.

افسردگی در افراد مسن ممکن است با نمود کمتری ظاهر شود زیرا تمایل کمتری به بروز دادن غم یا اندوه خود دارند و بیماری های پزشکی که در این جمعیت شایع تر است نیز باعث افسردگی می شود.

 

مشاوره قبل از ازدواج

مشاوره قبل از ازدواج یک نوع درمان تخصصی است و اغلب توسط درمانگران مجاز و متخصصان ازدواج و خانواده، ارائه می شود و به زوج هایی کمک می کند که می خواهند قدم بعدی را در رابطه خود بردارند یا می خواهند مسائل و مشکلات مربوط به رابطه ی خود را قبل از تعهد و مسئولیت سنگین ازدواج حل کنند.

ازدواج یکی از مهم ترین تصمیم های زندگی ماست و بیش از آنکه پیوندی فیزیکی باشد، پیوندی روحی واحساسی است. مشاوره ی قبل از ازدواج به شما اطمینان بیشتری می دهد که شما و شریک عاطفیتان، یک رابطه ی محکم و سالم دارید و شانس بیشتری برای یک زندگی شاد و رضایت بخش خواهید داشت.

مشاوره قبل از ازدواج،به عنوان یک نوع پیشگیری محسوب می شود؛ تقریباً مانند این است که قبل از ابتلا به بیماری، برای چکاپ سالانه به پزشک مراجعه کنند. زوج ها به مشاوره قبل از ازدواج مراجعه می کنند تاهر گونه مشکلی که در لایه های زیرین رابطه شان ایجاد شده است را رفع کنند.

هدف از مشاوره قبل از ازدواج، کمک به شریک های عاطفی  برای درک ارزشها ، سنتها و اهداف یکدیگر در ازدواج است. اتاق درمان، یک محیط امن و برابر برای زوج ها به حساب می آید تا مهارت های لازم برای ایجاد یک پایه قوی، برای یک رابطه ی پایدار را کسب کنند.

تعداد جلسات مشاوره ی پیش از ازدواج، در زوج ها و بر اساس تجربه ی درمانگر، مصاحبه های بالینی و نتیجه ی تست های روانشناسی متفاوت است.

تعداد استاندارد جلسات بین ۶ تا ۸ جلسه است که گاهی ممکن است به تشخیص روانشناس،به جلسات بیشتری نیاز باشد.

مدت زمان هر جلسه، معمولا ۶۰ دقیقه است.

تحقیقات نشان می دهد که مشاوره قبل از ازدواج، تا ۳۰ درصد احتمال طلاق را در ۵ سال اول زندگی زوج ها کاهش می دهد.

در مشاوره قبل از ازدواج به موضوعات بسیار زیادی پرداخته می‌شود که ما در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره می‌ کنیم:

  1. تشخیص اختلالات روحی:

سلامت روانی افراد یکی از شروط داشتن یک رابطه سالم و موثر است.

از آن جایی که در اکثر موارد نمی‌ توان خصلت های روحی و یا اختلالات روانی در افراد را به راحتی تشخیص داد، در نتیجه برای شناخت این موارد نمی‌ توان صرفا به آشنایی های متعارف، اکتفا کرد.

در طی جلسات مشاوره ی قبل از ازدواج، روان درمانگر می تواند به کمک مصاحبه ها و پرسشنامه ها، اختلالات شخصیت را در افراد تشخیص بدهد.

  1. شناخت صحیح و کامل تر از درون فرد مقابل

روانشناس توسط آزمون های روانشناختی و مصاحبه و تکنیک های مختلف به همراه تجاربی که دارد، تصویر روشن تری از شخصیت، اخلاق و روحیات دو طرف را به دست می آورد.

پس از انجام تست، مشاور به بررسی، تجزیه و تحلیل دقیق پاسخ این تست ها می پردازد و طرفین را از ویژگی‌ های شخصیتی همچون برون گرایی یا درونگرایی، میزان توافق پذیری، میزان مسولیت پذیری و … آگاه می سازد.

همچنین لازم به ذکر است که در حالی که مشاوره قبل از ازدواج به منظور تقویت پیوند بین شما وشریک زندگی شما است، میتواند تفاوت های توافق ناپذیر در ابعاد مختلف شخصیتی شما را نیز آشکار کند. به عنوان مثال، تمایل به بچه دار شدن میتواند برای یکی از شما بسیار مهم باشد و دیگری تمایلی به داشتن فرزند نداشته باشد

۳٫کمک به خودشناسی

تا خود را به خوبی نشناسید، نمی‌ توانید همسر ایده آل را پیدا و یا حتی نظر او را به خود جلب کنید. جلسات مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک می کنند تا اهداف و انتظارات و خواسته ها و نیاز های خود را بشناسید و فردی که مطابق با ویژگی های شماست را انتخاب کنید.

این مهم است که احساس صمیمیت بیشتری داشته باشید و این صمیمت در رابطه را کاملا احساس کنید.

 

انتخاب کلینیک از ابتدای شروع درمان تا پایان دوران بهبودی کامل شما رو پشتیبانی میکند و در کنار شماست.

مشاره تماس:

۰۹۰۲۱۹۹۹۲۰۱

۰۹۰۲۱۹۹۹۲۰۲

ادرس اینستاگرام:

https://instagram.com/dr_maryam.bagheri?utm_medium=copy_link

 

پاسخی بگذارید