کنترل ریزش مو به روش‌ کاملا طبیعی

کم‌پشت شدن موها، طاسی و ریزش مو، میلیون‌ها زن و مرد در سراسر جهان را متأثر می‌کند. این مشکل آنقدر شایع است که بازار ترمیم مو به یک صنعت یک میلیارد دلاری تبدیل شده است. خبر خوب این است که شما مجبور نیستید مبالغ زیادی برای کرم‌های نسخه‌ای هزینه کنید یا حتی برای داشتن یک سر پر از مو به روش‌های درمانی دائمی متوسل شوید.

جلوگیری از طاسی با کنترل ریزش مو آغاز می‌شود. در مطلب امروز، ما لیستی از ۵ مورد از مؤثرترین درمان‌های کاملا طبیعی برای ریزش مو را بیان می‌کنیم:

روغن نارگیل

روغن نارگیل به طور طبیعی سرشار از ویتامین E و چربی‌های مفید است. این مواد مغذی باعث تحریک رشد مو و در عین حال تقویت تارهای مو می‌گردند. شیر نارگیل نیز حاوی پتاسیم می‌باشد، که یک ماده مغذی مهم است که به داشتن موهایی سالم تر و قوی تر کمک می کند.

برای استفاده از شیر نارگیل به منظور جلوگیری از ریزش مو، فقط کافی است شیر نارگیل را مستقیما روی پوست سرتان بمالید. سرتان را با یک کلاه حمام بپوشانید و بگذارید به مدت حداقل ۱۵ دقیقه بماند و سپس با یک شامپوی ملایم بشویید. برای کاهش شکنندگی موها، اینکار را دو تا سه بار در روز انجام دهید.

ژل آلوئه‌ورا

ژل آلوئه‌ورا با متعادل کردن PH طبیعی پوست سر، به رشد #مو کمک می‌کند. این ژل تارهای مو را تغذیه می‌کند و رشد مجدد موها را افزایش می‌دهد.

برای استفاده از آلوئه‌ورا به عنوان یک درمان #ریزش #مو، فقط کافی است با استفاده از یک قاشق ژل شفاف را از ساقه آلوئه‌ورای تازه جمع‌آوری کنید. مقدار زیادی از آن را روی پوست سرتان بمالید و بگذارید حداقل به مدت ۱۵ دقیقه بماند. سپس موها را با یک شامپوی ملایم و آب سرد بشویید و بگذارید در معرض هوا خشک شود. برای دستیابی به بهترین نتایج، اینکار را دو یا سه بار در هفته انجام دهید.

نیم

نیم که به یاس بنفش هندی نیز معروف است، یک گیاه دارویی است که به خاطر خواص ضدباکتری، ضد ویروسی و آنتی بیوتیکی قوی‌اش، با ارزش است. این گیاه با تحریک فولیکول‌های مو و افزایش گردش خون به افزایش رشد مجدد موها کمک می‌کند. نیم حاوی مواد مغذی ضروری است که تارهای مو را تغذیه می‌کند و آن‌ها را در مقابل ریزش مو مقاوم می‌گرداند.

برای استفاده از نیم به عنوان یک درمان #ریزش #مو، چند برگ نیم را در یک قابلمه آب بجوشایند. اجازه دهید که این محلول خنک شود و به دمای اتاق برسد و سپس مایع را صاف کنید. بعد ازشامپو کردن موهایتان، با استفاده از این مایع موها را آبکشی کنید. برای گرفتن بهترین نتایج اینکار را هفته‌ای یکبار انجام دهید.

کنترل ریزش مو به روش‌ کاملا طبیعی

ماست یونانی

ماست یونانی سرشار از ویتامین B5 و پروتئین‌هایی است که تارهای مو را قوی و درخشان می‌کنند. همچنین، حاوی پروبیوتیک است که ثابت شده به کاهش ریزش مو نیز کمک می‌کند. اگر ماست یونانی با عسل استفاده شود، تاثیر آن بیشتر می‌گردد.

برای استفاده از ماست یونانی به عنوان درمانی برای موهای ضعیف و نازک، چند قاشق غذاخوری ماست یونانی را با یک قاشق چایخوری عسل خام مخلوط کنید. آن را روی تمام قسمت‌های مو مخصوصا پوست سر بمالید. یک کلاه حمام بگذارید و اجازه دهید که این مخلوط حداقل به مدت ۱۵ دقیقه روی سرتان بماند. سپس با آب ولرم آبکشی کنید. برای داشتن موهایی درخشان‌تر و ضخیم‌تر، اینکار را هفته‌ای یکبار انجام دهید.

آب پیاز

پیاز نیز دقیقا مانند نیم، سرشار از ترکیبات ضدمیکروبی و ضدقارچی قدرتمند می‌باشد. این ماده از عفونت‌های پوست سر جلوگیری می‌کند و گردش خون را افزایش می‌دهد. آب پیاز حاوی گوگرد نیز می‌باشد که با تحریک فولیکول‌های مو باعث افزایش رشد مجدد موها می‌شود.

برای استفاده از آب پیاز برای بازگرداندن ضخامت و درخشش موها، یک پیاز کامل را رنده کنید و آب آن را بگیرید. آب آن را مستقیما روی پوست سرتان بمالید. یک کلاه حمام بگذارید و اجازه دهید به مدت ۳۰ حداقل دقیقه بماند. موها را شامپو بزنید و با آب سرد آبکشی کنید. برای گرفتن بهترین نتایج، این کار را هر روز صبح قبل از گرفتن دوش صبحگاهی‌تان انجام دهید.

پاسخی بگذارید