معرفی گروه خونی O

این گروه خونی قدیمی‌ ترین گروه خونی محسوب می‌شود و عملکرد سیستم گوارشی در افراد با گروه خونی O بسیار مطلوب است. افراد دارای گروه خون O به دلیل دارا بودن اسید معده ی زیاد قادر به هضم آسان گوشت هستند و گوشت در بدنشان مستقیما تبدیل به انرژی می شود. بنابراین موفقیت تغذیه ای گروه خون O در استفاده از انواع گوشت های سالم قرمز و همچنین گوشت سفید مانند ماهی است.

افراد دارای گروه خون O قادر به استفاده مثبت از لبنیات و غلات نمی باشند. زیرا سیستم گوارشی آنان قادر به هضم اینگونه مواد نبوده و با این اقلام غذایی سازگاری ندارد.

مهمترین عامل اضافه وزن در این گروه افراد ” گلوتن ” موجود در گندم و محصولات تهیه شده از گندم، مانند انواع نان و شیرینی می باشد که از سوخت و ساز انسولین در بدن جلوگیری کرده و در تولید انرژی اختلال بوجود می آورد.

گروه خونی O

علاوه بر گندم، عوامل اضافه وزن در این افراد عبارتند از :

ذرت، انواع لوبیا ( سفید و قرمز )، انواع عدس، بعضی از کلم ها و خردل ( کلم ها و خردل، کارغده تیروئید را مختل می سازند).

دسته ای از خوراکی ها که باعث کاهش وزن در این افراد می شوند به شرح زیر می باشند :

گیاه دریایی کلپ Kelp ( نوعی جلبک دریایی که حاوی ید طبیعی است)، غذاهای دریایی، نمک ید دار، جگر، گوشت قرمز، کاهو، اسفناج و بروکلی.

استفاده از انواع ادویه جات و چاشنی ها قادر است سیستم ایمنی و گوارشی این افراد را بهبود بخشد.

علاوه بر تغذیه مناسب، انجام تمرینات بدنی و ورزش برای این افراد مفید و ضروری است و نه تنها باعث غلبه بر فشارهای روحی است بلکه به کم کردن وزن و تعادل روحی – روانی کمک شایانی می نماید.

پاسخی بگذارید