طرز تهیه دمنوش جعفری

برای تهیه ی دمنوش جعفری می توان از جعفری خشک شده استفاده کرد. یک لیوان آب جوش را به ۲ قاشق چای خوری جعفری خشک شده اضافه کنید و بگذارید ۱۰ دقیقه دم بکشد. سپس، آن را صاف کنید و بنوشید.

دمنوش چند گیاه

جین روز، متخصص گیاهان دارویی، پیشنهاد می کند که از ترکیب جعفری با مقدار کمی از چند گیاه ادرارآور و تصفیه کننده ی دیگر استفاده کنیم. اگر از گیاهان تازه استفاده می کنید، حدود یک لیتر آب جوش را به یک شاخه ی بزرگ جعفری، یک برگ تمشک خردشده، یک برگ قاصدک خردشده، ۱۰ ساقه ی گیلاس و ½ قاشق چای خوری برگ کرفس، علف مرغ، ابریشم ذرت و دانه ی رازیانه اضافه کنید. دمنوش را صاف کنید و در طول روز بنوشید.
اگر از گیاهان خشک استفاده می کنید، به ازای سه قسمت جعفری، از یک قسمت از هر یک از گیاهان گفته شده استفاده کنید. سعی کنید روزی چند فنجان از این دمنوش بنوشید.

طرز تهیه دمنوش جعفری

ملاحظات در مورد دمنوش جعفری

خواص جعفری بسیار زیاد است وموجب درمان لاغری می شود.دمنوش جعفری تنها به کاهش اضافه وزن ناشی از تجمع آب در بدن کمک می کند. مصرف همزمان دمنوش های گیاهی ادرارآور همراه با داروهای نسخه ای ادارارآور می تواند خطرناک باشد. قبل از مصرف هر نوع دمنوش گیاهی برای هر نوع مشکلی، ابتدا با پزشک مشورت کنید.

جایگزین های دمنوش جعفری

اگر طعم دمنوش جعفری را دوست ندارید یا ترجیح می دهید که از راه های طبیعی دیگری برای رفع تجمع آب در بدن استفاده کنید، دمنوش برگ قاصدک بنوشید یا بیشتر از آناناس، انگور، سبزیجات برگ دار و مارچوبه استفاده کنید.

پاسخی بگذارید