درمان تخصصی جوش و جای جوش در خانه !

معمولا ابتدا براي ريشه‌كن كردن جوش فعال بايد دارو مصرف كرد و بعد، از ليزر یا روشهایی چون:تراشيدن سطح پوست و صاف كردن آن، استفاده از ليزر، گرافت پوستي، پيلينگ و لايه‌برداري پوست،براي رفع جاي جوش‌ها استفاده نمود.برخي از آثار جوش‌ها را مي‌توان در خانه و با استفاده از برخي داروهاي گياهي برطرف نمود:

آب غوره، گلاب و يا سركه با روغن گل سرخ را روي پوست خود بماليد، سپس دوش گرفته و سطح پوست تان را بشوييد.

 آبليمو را با پنبه روي پوست‌تان بماليد و بگذاريد خشك شود. در صورت سوزش آن را با كمي آب و يا گلاب رقيق كنيد. اين كار را هفته‌اي چهار بار انجام دهيد.

 يا اينكه كمي پودر صندل و گلاب را با چند قطره آبليمو تركيب كنيد و روي صورت و گردن بماليد و اجازه دهيد خشك شود؛ سپس صورت‌تان را با آب سرد بشوييد. اين‌كار را هفته‌اي دو بار انجام دهيد.

نكته بسيار مهم براي رفع لكه‌هاي آكنه، مصرف بسيار زياد آب است تا به روند رشد پوست جديد كمك كند.

گفته مي‌شود كه تأثير استفاده از ژل آلوئه‌ورا روي پوست فوق‌العاده است و به جرأت مي‌توان گفت كه بهترين راه براي رفع جوش‌ها و آثار باقيمانده از آنهاست. آلوئه‌ورا سرشار از ويتامين‌ها، آمينواسيدها، اسيدهاي چرب و پلي‌ساكاريدهاست. به مدت ۱۰-۱۵ دقيقه ژل گياه آلوئه‌ورا را روي پوست خود بماليد تا پوست‌تان هم نرم‌تر شود، هم سفيدتر و از همه مهم‌تر جاي جوش‌ها و لكه‌ها كم كم از بين بروند. آلوئه ورا يك مرطوب‌كننده فوق‌العاده است و به پوست كمك مي‌كند تا اكسيژن بيشتري دريافت كند.

برای بسیاری از افراد جوش و جای جوش یکی از معضلات همیشگی است و اغلب به دنبال راه کارهایی برای حل آن هستند.درمان های طبیعی روش خوبی برای خلاصی از این مشکل می تواند باشد.

درمان تخصصی جوش و جای جوش در خانه !

۱) ماسک دارچین و عسل

دارچین خاصیت ضد میکروبی دارد بنابراین از رشد بیشتر باکتری جلوگیری می کند و به گزارش پرشین وی عسل نیز خاصیت آنتی بیوتیک دارد. شما برای تهیه این ماسک نیاز به دو قاشق غذاخوری عسل و ۱ قاشق چایخوری دارچین و تعدادی دستمال کاغذی دارید. این ماسک را روی صورت و یا روی جوش ها قرار داده و ۱۰ الی ۱۵ دقیقه باقی بگذارید. سپس کامل آبکشی و صورت خود را خشک کنید. این مخلوط چسبناک است، بنابراین بهتر است مقداری دستمال کاغذی در کنارخود داشته باشید.

۲) پاپایا (عنبه هندی) :

عنبه هندی از جمله میوه هایی است که خواص زیبایی زیادی دارد و یکی از آنها خاصیت ضد آکنه است چرا که سلول های مرده پوست و مایعات افزوده روی سطح پوست را از بین می برد و آن را نرم می کند. پاپایا همچنین حاوی آنزیمی است که التهاب را کاهش می دهد. برای این ماسک نیاز به یک عدد پاپایا تازه است. آن را باید به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی پوست نگاه داشت و سپس با آب گرم آبکشی کنید. اگر بعد از پاک کردن آن، پوست مستعد خشکی شد، از یک مرطوب کننده مناسب پوست خود استفاده کنید.

۳) خمیر از پوست پرتغال

با وجود ویتامین ث، اسید سیتریک و خاصیت قابض پرتغال ، ماسک پوست پرتغال می تواند عوامل باکتری زا ، چربی اضافه پوست یا سلول های مرده که منافذ پوست را می بندد را بهبود دهد. شما برای تهیه این خمیر به خلال پوست های تمیز دو عدد پرتغال و همچنین آب تازه نیاز دارید. آنها را مخلوط کنید و وقتی به غلظت خوبی رسید آن را روی نقاط جوش دار به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه قرار دهید. به صورت ایده آل ماسک باید سفت باشد ولی اگر نبود نیز خاصیت خود را از دست نمی دهد. سپس با آب کاملا شسته و خشک کنید و در آخر از مرطوب کننده استفاده کنید.

۴) روغن درخت چای

روغن درخت چای شبیه روغنی که پوست به طور طبیعی تولید می کند نیست، بلکه در عوض خاصیت حلال کننده دارد و منافذ بسته را باز می کند. خاصیت آنتی باکتریال آن باکتری هایی که موجب بروز آکنه شده را از بین خواهد برد. شما نیاز به روغن درخت چای، آب تمیز و گوش پاک کن دارید. صورت خود را تمیز شسته و خشک کنید. روغن درخت چای را به نسبت۱ (روغن چای) به ۹ (آب ) با آب مخلوط کنید. سپس گوش پاک کن را به آن آغشته کنید و به مناطق جوش دار بزنید. هرگز نباید آن را بدون مخلوط کردن با آب به صورت بزنید. در صورت تمایل می توانید سپس از یک مرطوب کننده ملایم استفاده کنید.

۵) گذاشتن سیب زمینی روی جوش

سیب زمینی با وجود خواصی مانند پتاسیم، سولفور، فسفور وکلوراید بسیار مناسب برای جوش است. همچنین دارای آنتی اکسیدان است برای تغذیه پوست و رشد سلوله های تازه موثر است. شما به ۱ عدد سیب زمینی نیاز دارید. صورت خود را شسته و خشک کنید. کمی آن را مرطوب نگه دارید. یک سیب زمینی خام را رنده کنید و آن را روی صورت زده وبه صورت حرکات دورانی ماساژ دهید. اجازه دهید به مدت ۱۵ الی ۳۰ دقیقه روی پوست خشک شود و سپس با آب ولرم خوب بشویید.

پاسخی بگذارید