کلینیک سمعک قلهک

کلینیک سمعک قلهک با دو شعبه در سعادت آباد و قلهک و در دو شیفت صبح و بعد از ظهر خدمات خود را به مراجعین محترم ارائه می نماید.

کلینیک قلهک صداقت را سرلوحه کار خود قرار داده و تمام تلاش خود را در زمینه حل مسائل مراجعین با بهترین کیفیت قرار میدهد تا رضایت مشتری که هدف اصلی ما میباشد جلب شود.

11

انواع سمعک

انواع سمعک را براساس معیارهای مختلفی تقسیم بندی می کنند. از نظر نحوه پردازش و طرز قرار گرفتن برروی گوش سمعک ها را به انواع مختلفی طبقه بندی می کنند. سمعک های مختلف بر طبق مدار پردازشی و نحوه قرارگیری بر روی گوش در هر دسته قرار می گیرند.

انواع سمعک براساس سیستم پردازشی عبارتند از: سمعک انالوگ، سمعک(Analog) ، سمعک قابل برنامه ریزی(programmable)، سمعک دیجیتال(digital)، سمعک هوشمند(intelligent)، سمعک هوشمند وایرلس یا بدون سیم(wireless)

از نظر قیمت سمعک انالوگ دارای قیمت کمتری می باشند. سمعک های فوق هوشمند وایرلس دار دارای قیمت بیشتری می باشند. از نظر تکنولوژینیز سمعک های وایرلس دار پیشگام می باشند.

براساس نحوه قرارگیری بر روی گوش سمعک ها به سمعک پشت گوشی، سمعک های داخل گوشی، سمعک های گیرنده در کانال، سمعک های کاملا درون کانال تقسیم می شوند. سمعک های پشت گوشی دارای قدرت بیش تری می باشند. سمعک های درون گوشی از نظر ظاهری می توانند رضایت بیمار  ا جلب کنند.

نسل اولیه سمعک ها از انالوگ شروع شد و به سمعک های فوق هوشمند وایرلس رسید که امروزه از محبوبیت بالایی برخوردارند.

سمعک دیجیتال

ورود تکنولوژی دیجیتال به سمعک باعث شد تا کاربران از برنامه و امکانات بی شماری در سمعک خود برخوردار شوند. شرکت ها و برندهای مختلف به سرعت پا را از دیجیتال فراتر گذاشتند و سمعک های با قدرت بالاتر تولید کرده اند. سمعک های دیجیتال نیز مانند سمعک های انالوگ، دارای میکروفون و رسیور می باشند. در سمعک های دیجیتال از مدار DSP یا پردازش دیجیتالی سیگنال استفاده می شود.مدار پردازش دیجیتالی در واقع انقلابی بود که باعث شد پردازش بهتر صدا و در نتیجه درک بهتر گفتار صورت گیرد. صدا بعد از دریافت از میکروفون به سوی مدار پردازشی فرستاده می شود. قبل از رسیدن صدا به مدار DSP باید از یک فیلتر بگذرد. همچنین ویژگی مهم سمعک های دیجیتال که انها را از سمعک های انالوگ متمایز کرد این بود که سیگنال صدا دیجیتالی می شود. درنهایت صدا بعد از پردازش در مدار، به سمت رسیور فرستاده می شود. قبل از رسیور، دوباره سیگنال دیجیتالی به سیگنال انالوگ تبدیل می شود. رسیور صدا را به گوش تحویل می دهد.

سمعک های دیجیتالی در انواع مختلف از مدل پشت گوشی تا داخل گوشی به بازار عرضه می شود. قیمت سمعک های دیجیتال از سمعک های انالوگ بیش تر می باشد. برای دیدن قیمت خرید سمعک به سایت سمعک قلهک مراجعه نمایید

بیماری های گوش

درباره  بیماری های گوش  بیشتر بدانیم عیب شنوائی در حدی که موجب نا رسایی طبیعی عمل شنوائی شود نزد ۵ تا ۱۰% افراد بطور موقت یا دائم دیده می شود ، بروز آن در هر سنی ممکنست و بسته به میزان شدت عیب ، یک طرفی یا دو طرفی بودن و سن پیدایش ، مشکلاتی برای فرد ایجاد می کند.

تراکم ترشحات غدد سرومن lmpacted Cerumen

سرومن عبارتست از ترشح طبیعی غدد قسمت غضروفی مجرای گوش که یک وظیفه حفاظتی دارد.در وضع عادی این پوشش سرومن خشک می شود و می افتد و از مجرای گوش خارج می شود لیکن در مواردی بعلت خشکی و باریکی مجرا، یا زیادی موی مجرا در داخل گوش متراکم می شود و روی هم انباشته می شود.

تورم گوش خارجی External Otitis

بصورت تورم یا کورکهایی د ر مجرای گوش است . عوامل مساعد کننده آن رطوبت زیاد در مجرای گوش که ناشی از گرمای منطقه یا استحمام و استخر است و نیز تمیز کردن گوش با وسائل نا سالم و تحریک آن با خارش و ایجاد خراش است.علامت آن خارش ودرد در مجرای گوش است که ممکنست با ترشحات آبکی همراه باشد.

سندرم منیر menier’s disease

بیماری منیر با حملات کم و بیش فاصله دار ، سر گیجه و استفراغ و سنگینی گوش همراه با احساس صداهای غیر طبیعی شناخته می شود بیشتر در مردان در سنین ۴۰ تا ۶۰ سال عارض می شود . علت آن در اثر ضربه های جمجمه و یا آسیب گوش میانی و زیاد شدن مایع حلزون گوش میانی می باشد.

وزوز

صدای غیر طبیعی بصورت وزوز ، صوت کشیدن و اشکال دیگر ممکنست بوسیله گوش یا مغز احساس شود.حا لت عینی یا ذهنی داشته باشد که در حالت عینی امتحان کننده هم ممکنست صدا را بشنود لیکن در حالت ذهنی تنها بیمار صدا را احساس می کند.نوع عینی نسبتا کمیاب است.درمان عارضه بستگی به علت دارد و در صورتیکه علت یافت نشود و یا قابل علاج نباشد ، تنها راه درمان تقویت روحیه بیمار است.

پاسخی بگذارید