همه چیز درباره شکر قهوه ای یا زرد و خواص و اثرات آن بر زیبایی

قبل از هر چیز باید بدانید که شکر قهوه ای گاهی وقت ها به اسم شکر زرد هم در سوپرمارکت ها به شما عرضه می شود، این دو هیچ تفاوتی با هم ندارند و رنگ این شکرها با توجه به میزان خام بودن آنها ممکن است تغییر کند پس خیلی دربند زرد یا قهوه ای بودن آن نباشید. اما تاریخچه شکر قهوه ای تصفیه نشده به اواخر قرن ۱۸ برمی گردد. شکر قهوه ای قابل مصرف از یک ترکیب ساکارز (شکر تصفیه شده) که با مقادیری معین از ملاس به صورت لایه ای نازک بر روی ذرات آن نشسته، تهیه شده است.

شکر قهوه ای و درمان سرماخوردگی

دهه هاست که مصرف شکر قهوه ای یک درمان خانگی برای سرماخوردگی محسوب می شود. شکر قهوه ای را در آب در حال جوشیدن با زنجبیل اضافه می کردند و به همان شکل داغ مصرف می کردند و مصرف آن باعث درمان علائم سرماخوردگی می شد. در برخی جاها از شکر خام یا شکر قهوه ای به جای عسل استفاده می کرده اند.شکر قهوه ای طبیعی خاصیت درمانی دارد

انواع شکر

اما برخلاف شکر های قهوه ای مصنوعی که این روزها در بازار است و به گفته کارشناسان تغذیه هیچ خاصیت درمانی و رژیمی ندارد، شکر قهوه ای طبیعی می تواند گزینه خوبی برای افرادی باشد که از چربی خون بالا رنج می برند یا ناراحتی های گوارشی دارند.شکر قهوه ای و پوست

همچنین اثرات مثبت شکر قهوه ای بر روی پوست غیرقابل انکار است. طوری که در برخی لوازم آرایشی معتبر از شکر قهوه ای استفاده می کنند. شکر قهوه ای باعث کاهش ورم پوست و مرطوب شدن پوست و همچنین از سلول های پوست می شود در برابر رادیکال های آزاد دفاع می کند. فراموش نکنید که تمام این خواص مربوط به شکر قهوه ای طبیعی است.

شکر قهوه ای مصنوعی رژیمی نیست؟

برخی افراد با این تصور که شکر قهوه ای ارزش تغذیه ای و درمانی بالا و کالری کمتری دارد آن را یک شیرین کننده مغذی و رژیمی می دانند و متاسفانه به وفور در رژیم غذایی مبتلایان به دیابت و افراد با اضافه وزن بالا دیده می شود. بیشتر شکرهایی که این روزها با نام شکر قهوه ای در بازار عرضه می شود، همان شکر سفید تصفیه شده به اضافه مقدار معینی ملاس است یا به عبارتی همان شکر قهوه ای مصنوعی.

گرچه ملاس حاوی مقادیری کلسیم، منیزیم، سدیم و پتاسیم است، اما به دلیل آنکه شکر، محصول مضری بوده و نمی توان از آن به مقدار زیادی استفاده کرد، این محصول کاربرد تغذیه ای و درمانی قابل توجهی ندارد و فقط برای افرادی که سالم هستند و بیماری زمینه ای ندارند یک شیرین کننده طبیعی محسوب می شود و می توانند آن را جایگزین شکر سفید کنند.

پاسخی بگذارید