خواص فوق العاده بذرک یا تخم کتان

آيا ميدانستيد بذرک یا همان دانه ی کتان حاوی امگا ۳ و امگا ۶ و امگا ۹ است

تخم کتان تمامی این امگاها را در خودش دارد و ترکیبات امگا ۳ و امگا۶ به عنوان انتی اکسیدان شناخته میشود و ضد فساد هستند و باعث میشود اکسیداسیون در سلول اتفاق نیافتد علت ایجاد انواع بیماری های خطرناک ?که درکنار سلول اتفاق می افتد ناشی از این است که به پدیده اکسیداسیون سلولی سرعت میدهد و سلولها را رو به تخریب میبرد و این بذرک مانع از این میشود.?

استفاده ی ده تا بیست گرم روزانه از کوبیده شده گیاه بذرک توصیه میشود حالا افراد میتوانند مستقیم خودشان آن را بخورند و یا روی سالاد بریزند یا داخل سوپ بریزند.

افرادی که دستگاه گوارش ضعیفی دارند و در هضم ضعیف هستند میتوانند از بذرک استفاده کنند.ده تا بیست گرم از این گیاه در تقویت قوای مغزی و سیستم عصبی بسیار بسیار موثر است?

سبب تقویت شیر مادران میشود هم حجم انرا زیاد میکند و هم کیفیت انرا بالا میبرد.

افرادی که دچار خشکی پوست هستند با استفاده از بذرک تا حد زیادی خشکی پوستشان از بین میرود(با خوردن ان)

خواص فوق العاده بذرک یا تخم کتان

کلسترول خون را کاهش میدهد.
گر گرفتگی را تا حد زیادی کنترل میکند.

مصرف بیش از حد بذرک خوب نیست اگر کسی احساس کرد بعد از مصرف بذرک دچار سنگینی معده و یا مشکلات دیگری شد رب انار و اب میوه های ترش مصلح گیاه بذرک هست.

بذرک طبیعت گرم و خشک دارد
در مورد اسهال های تحریکی ده تا بیست گرم تخم بذرک داخل یک استکان اب ریخته شود و میل شود.
اگر خیس شده ی تخم بذرک داخل اب حل شود در رفع لکه های سودایی (معمولا این لکه ها در میانه ی پایین صورت است و بعضی لک های تیره در قسمت انتهایی دست و پا است که نشان دهنده ی رسوب سوداست و در مواردی خارش هم دارد) باید روی لکه ها ماساژ داده شود.

بهتر است بذرک اسیاب شود.
در درهای عادت ماهانه از یک هفته قبل از عادت مصرف شود در کاهش درد بسیار موثر است.

در مورد کیست های سینه و فیبروم های رحمی که روزبروز در حال افزایش است ابتدا باید دوش گرفت در ایام ماهانه ترک شود و اینها میتوانند از گیاه بذرک استفاده کنند که بسیار کمک کننده است.

در اقایانی که دچار بزرگی خوشخیم پروستات هستند این گیاه کمک کننده است.ودر رفع گرفتگی هم عروقی موثر است.

پاسخی بگذارید